Tu nu ești audiența ta

În multe din articolele mele, postări și meme-uri, fac sugestii să „o luăm ușor” atunci când abordăm alți oameni despre drepturile animalelor, să devină vegani etc. Ar trebui să nu îi copleșim cu informație, ar trebui să verificăm de ceea ce sunt interesați etc.

Mulți oameni par să înțeleagă asta, dar adesea (cam odată la două zile) primesc reacții de genul:

„Vai, deci trebuie să le dăm bombonici și să le facem un masaj ca să ne asculte argumentele? Îmi bag picioarele, eu tot o să le spun ce au nevoie ei să știe indiferent cât de greu își astupă ei urechile.”

În mod ironic, persoana asta scrie despre „ce au nevoie să știe”, în timp ce pare să spune mai degrabă „ce vrea ea să le spună”. Aș numi asta comunicare ego-centrică. 

TNEAT

Credem oare că dacă tot continuăm să vorbim mult și pe lângă subiect, oamenii, în timp ce (literalmente sau figurativ) își acoperă urechile ajută la ceva? Poate că uneori ceva se lipește. Dar sunt șanse ca în cel mai bun caz să ne consumăm respirația și timp de valoare pentru că persoana nu ne ascultă cu adevărat. În cel mai rău caz, divagarea noastra este contraproductivă.

Avem nevoie de mai multă comunicare centrată pe public. „Ceea ce au nevoie să audă” nu e la fel de important ca „ceea ce sunt deschiși să audă”. Spun acestui principiu TNEAT, sau Tu Nu Ești Audiența Ta. Tu nu ești aceeași persoană ca cei din audiența la care vrei să ajungi. Precum un vânzător de mașini, trebuie să-ți adaptezi mesajul conform cu ceea ce crezi că îi place acelor persoane, ce interese au, la ce sunt deschiși și sunt pregătiți să le primească.

„Să le spui ce au nevoie să știe” nu e ca și cum un comis voiajor de mașini ar vorbi la infinit despre câți cai putere are mașina sau alte detalii tehnice (pentru că asta e ce îl fascinează pe el) unui tânăr părinte care e interesat numai de aspecte de siguranță.

„Să le spui ce au nevoie să știe” poate să sune nobil, curajos și corect, dar nu e neapărat ceva ce ajută animalele.

Totul este despre nevoile audienței. Nu despre ale tale.

 

Articol original publicat de Tobias Leenaert: http://veganstrategist.org/2016/01/05/you-are-not-your-audience/

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

w

Conectare la %s