Sfaturi pentru a îți fi publicate articolele de redactor

Scrisul articolelor pentru redacții de știri poate fi o mare investiție din timpul unui activist – cel puțin dacă ajung să fie publicate. Uneori ne pierdem ore în șir discutând lucruri pe facebook pentru câteva persoane în timp ce am fi putut să petrecem același timp pentru un articol care ajunge să fie citit de zeci sau sute de oameni. Aici sunt câteva sfaturi despre cum să scrii articole ca să fie publicate:

scrisul

  • Totul pornește cu o idee pe care vrei să o transmiți. În cazul nostru, va fi de obicei ceva legat de suferința animalelor sau despre a deveni vegan. Deseori asta nu e suficient de concret. Asigură-te că știi exact subiectul și spune-l clar. De exemplu, tocmai ce am scris u narticol despre cum noile recomandări de sănătate de la mine din țară ar putea conduce la mâncatul mai multor găini și mai mulor pești, ceea ce ar însemna mai multă suferință.
  • Ai nevoie să poți să scrii bine. Scrisul tău trebuie să fie vioi și clar, fără greșeli. Dacă nu ești un scriitor bun, poți fie să delegi sarcina altcuiva sau să ceri ajutor. Redactorii vor dori să petreacă doar o anumită perioadă de timp pentru text – dacă îl vor citi în întregime.
  • Fii concis: încearcă să pui cât mai multe idei posibil în cât mai puține cuvinte. Redactorii preferă articole concise si compacte.
  • Să fii prea emoțional sau revoltat nu prea e adesea convingător. O posibilă instrucțiune după care te-ai putea ghida este ca după fiecare argument emoțional pe care îl folosești să vii cu două argumente raționale.
  • Nu exagera faptele și nu prezenta veganismul ca fiind panaceul pentru problemele lumii (vegalomania)
  • Dacă răspunzi unei persoane, fii atent la furie, acuze și a-l face de rușine. Toți suntem oameni care avem de-a face cu viziunea limitată a fiecăruia asupra lumii. Să scrii sarcastic și să faci mișto de cineva poate fi amuzant dar de obicei nu aduce niciun aliat. Imaginează-ți cum se va simți persoana despre care scrii când va citi textul. Se va simți ofensată? Furioasă? Sau va avea un motiv să fie simpatică cu tine? Obiectivul tău aici s-ar putea să nu fie mereu același.
  • Decide cărei audiențe te adresezi. Vrei ca veganii să aplaude ceea ce scrii? Sau vrei să ți se alăture și non-veganii? Acestea ar putea fi două părți diferite.
  • Amintește-ți TNEAT, sau „Tu Nu Ești Audiența Ta”. Nu te gândi doar la ideea pe care vrei să o transmiți. Gândește-te și la cum va reacționa audiența ta la ceea ce scrii. Pune-te în pielea lor. Fii critic în audiență.
  • Citește din nou textul după o vreme sau dă-l altcuiva (poate unui non-vegan) să îl citeascăAlte sfaturi
  • Reacționează la ceva ceea ce deja se întâmplă la știri. Să scrii despre un subiect din neant poate să funcționeze la fel de bine dar are șanse mult mai mici de succes. De asemenea, e bine de văzut dacă fix acea audiență a publicat una sau mai multe articole despre subiect. Dă-ți voie să arăți ideea unui redactor și să întrebi dacă sunt interesați de articolul tău.
  • Totul va fi mult mai ușor de îndată ce ai construit o relație cu redactorul de opinie. Asta se întâmplă după ce află că scrii bine și că ți se poate acroda încredere să publici articole care au o calitate consistentă. S-ar putea chiar să înceapă să îți facă contract după o vreme și să îți ceară un articol.
  • Evident, șansele tale să fii publicat vor fi mai mari dacă ai un soi de experiență sau identitate relevantă, decât dacă ești doar un activist vegan aleator. E bine să fii capabil să descrii această identitate într-o propoziție. O descriere pe care o folosesc în prezent este: Tobias Leenaert, autor al cărții „Cum să Creezi o Lume Vegană”
  • O regulă de ținut minte este că vrei să minimizezi munca pentru redactor. Deci, cu cât mai șlefuită și personalizată în formatul publicantului este lucrarea ta, cu atât mai bine. Verifică dimensiunea și formatul pe care redactorul le publică de obicei (atunci când scrii pentru o agenție online, dimensiunea este mai puțin importantă decât în cazul celor tipărite).
  • Personal, cred că publicarea online este mai interesantă decât cea printată. Online durează și se poate căuta mereu, în timpi ce varianta printată este bună doar pentru o zi sau două. Printre editurile online, este mult mai interesant să scrii pentru cele care nu pun articolul în spatele unui sistem de plată.
  • Exersează scrisul: ține un blog, scrie despre multitudinea de subiecte pentru a acumula experiență și cunoștiințe. Ține o bază de date cu idei interesante, studii și referințe pentru a fi folosite când e nevoie. De asemenea, exersează scrisul rapid: uneori ai un termen limită doarte scurt pentru un articol

 

Ai și alte sfaturi? Scrie într-un comentariu mai jos…

Articol original publicat de Tobias Leenaert: http://veganstrategist.org/2017/09/22/tips-getting-letters-editor-published/

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

w

Conectare la %s